Jouw training

We starten het trainingstraject met een uitgebreid intakegesprek. Daarin bespreken we wat jouw doel is, kijken we hoeveel tijd je hebt en op welke dagen je wilt trainen. En ook welke wedstrijden je wellicht als training wilt lopen. Op deze manier wordt het echt jouw persoonlijke schema.

Ons trainingsschema duurt 16 weken. Elke twee weken ontvang je het nieuwe schema per mail. Aan de hand van jouw tussentijdse feedback passen we het aan en sturen we bij. Zo sta jij perfect voorbereid aan de start van jouw marathon. Het trainingsschema is gevarieerd en voor het grootste deel gebaseerd op hartslag. Je trainingen zullen lange, rustige duurlopen en tempolopen bevatten. Ben je nog niet bekend met trainen op hartslag, dan vertellen we je er alles over. Ook organiseren we een zogeheten maximaaltest om jouw maximale hartslag te bepalen.

Gezamenlijke duurlopen

Wij organiseren een aantal gezamenlijke trainingen. Deze vinden plaats op de verharde paden in de Kennemerduinen. Belangrijk als je langere afstanden gaat lopen is dat je de duurlopen niet te snel loopt. Met de gezamenlijke duurlopen loop je altijd op de juiste snelheid en intensiteit. Er wordt gelopen op twee verschillende tempo’s en altijd onder begeleiding.

Clinic marathonvoeding

Omdat je in de trainingsperiode voor de marathon een hoop energie gaat verbruiken, is het goed om te weten wat je het beste kunt eten. Wat is de juiste brandstof en welke voeding heb je nodig voor je herstel? Maar ook: wat eet en drink je tijdens de marathon? De juiste voeding is een essentieel onderdeel van de voorbereiding en heel belangrijk tijdens de 42,2 km. We vertellen er uitgebreid over tijdens een speciale marathonclinic.

Kleding

Je krijgt van ons een mooi Marathon Meesters hardloopshirt of singlet.